Hva vil det egentlig si å arbeide for en misjonsorganisasjon? Må man ha bibelskole eller teologiutdannelse for å få jobb?
Misjonssambandet har som visjon å vinne «Verden for Kristus». Det betyr at vi ønsker at flest mulig skal få mulighet til å bli kjent med Jesus gjennom det vi holder på med.
Misjonssambandet driver en rekke skoler og institusjoner og har mange ansatte både i Norge og i utlandet. Alle ansatte i Misjonssambandet forplikter seg til å være lojale mot Misjonssambandets verdidokument, basert på Bibelen og evangelisk-luthersk bekjennelse, men det er ikke et krav om å være medlem i NLM trossamfunn for å bli ansatt i organisasjonen.
Vi trenger definitivt teologer og ansatte som har gått bibelskole, men for å drifte en så kompleks organisasjon har vi også til enhver tid behov for ansatte med økonomi, ledelse, informasjonsutdannelse, lærerutdannelse, helsefaglig kompetanse og mye mer. Følg gjerne med på utlysningene som legges ut på våre nettsider.
Alle ledige stillinger lyses ut via nlm.no og andre relevante kanaler. Aktuelle kandidater blir kalt inn til jobbintervju, enten på Misjonssambandets hovedkontor i Oslo, eller i den aktuelle institusjonen som har ledig stilling. Søknadsdokumenter, CV, vitnemål og attester, intervjureferat og referanseuttalelser utgjør vurderingsgrunnlaget for ansettelse.
Tilbud om ansettelse vil kommuniseres skriftlig og trenger å bekreftes av søkeren før kontrakt inngås.
Søkere som ikke går videre i prosessen vil få skriftlig beskjed via e-post. Søknadspapirer, CV og vitnemål vil i så fall slettes.
For ansatte som skal jobbe med forkynnelse, sjelesorg, og/eller barne- og ungdomsarbeid, samt alle utestasjonerte, kreves godkjent politiattest.
Hvis du søker på en stilling i en av Misjonssambandets regioner, vil ansettelsen håndteres av et innstillingsråd i regionen som inkluderer regionleder og/eller ungleder, og regionstyret er ansettelsesorgan etter innstilling fra regionleder eller ungleder.